بتن کن ها و چکش تخریب ها در چند سال اخیر برای انواع تخریب های سبک و سنگین و همچنین انواع سوراخ کاری ها کاربردهای فراوانی پیدا کرده اند. تفاوت اصلی میان بتن کن برقی و چکش تخریب برقی که در نام گذاری با هم متفاوت هستند نوع عملکرد آن هاست. بتن کن برقی به چکش برقی های دو کاره و یا سه کاره گفته می شود که علاوه بر عملکرد تخریب، حالت دریل چکشی نیز دارند که بسته به نوع بتن کن می تواند از مته 6 تا مته 50 سوراخ کاری کنند. اما چکش تخریب ها صرفا برای انواع تخریب های سبک، نیمه سبک، نیمه سنگین و سنگین کاربرد دارند و اصطلاحا به چکش برقی تک کاره معروف هستند.
تفاوت عمده میان بتن کن برقی و چکش تخریب برقی در میزان استهلاک دستگاه هاست. چکش های تخریب به دلیل سیستم داخلی ساده تر و انجام عملکرد تخریب به واسطه حرکت شاتون و پیستون، دارای استهلاک بسیار پایین تری نسبت به بتن کن هاست که سیستم داخلی پیچیده تری دارند. از همین رو کاربران برای انتخاب دستگاه باید توجه داشته باشند صرفا انتخاب بتن کن برقی دو یا سه کاره به دلیل داشتن قابلیت سوراخکاری انتخاب مناسب تری نیست و باید به قدرت تخریب و کم استهلاک بودن آن نیز توجه داشته باشند.

 

 

چگونه چکش برقی مورد نظر خود را انتخاب کنیم؟

با توجه به مواردی که در بالا به آن ها اشاره شد کاربران باید ابتدا در مورد کاری که از دستگاه انتظار دارند آگاهی کامل داشته باشند. بسیار اتفاق افتاده است که کاربرانی که صرفا کار تخریبی داشته اند برای خرید، بتن کن های دوکاره را انتخاب کرده اند که شاید روزی قابلیت سوراخکاری دستگاه به کارشان بیایدغافل از اینکه ایشان می توانند با صرف هزینه کمتر - یعنی خرید چکش تخریب مناسب کار خود - دستگاهی با استهلاک بسیار پایین تر و قدرت بیشتر را خریداری کنند و نیاز خود را برای سوراخکاری از طریق اجاره دستگاه دوکاره برآورده سازند. این کار سبب می شود تا هزینه تعمیر و نگهداری دستگاه خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

 


نکات مهم در انتخاب چکش برقی یا بتن کن برقی 


1. از کار خود اطلاع کافی داشته باشند و به فروشندگان یا مشاوران فروش کلیت کار خود را توضیح دهند.
2. برای کارهای متنوعی که دارند به دنبال خرید یک دستگاه نباشند (دستگاهی که هم زمین را تخریب کند و هم سبک بوده تا دیوار را با آن بتراشند و همچنین قابلیت سوراخکاری داشته باشد و ... بدترین نوع انتخاب است).
3. دستگاه دارای شرکت معتبر بوده تا در هنگام نیاز به خدمات قطعات دستگاه در بازار موجود باشد.
4. میان بتن کن سه کاره و دو کاره و چکش تخریب تفاوت های جدی وجود دارد.


با توجه به نکات بالا پیشنهاد می شود تا خریداران
برای تخریب های بسیار سنگین مثل تخریب سنگ، تخریب آسفالت با ضخامت بالا، تخریب بتن و ... چکش تخریب 30 کیلویی
برای تخریب های سنگین از قبیل تخریب کف، تخریب سقف، تخریب آسفالت با ضخامت کم، تراشیدن بتن و ... چکش تخریب 15 تا 20 کیلویی
برای تخریب های نیمه سنگین از قبیل تخریب سقف، تخریب پایه دیوارها، تراشیدن پایه ستون و ... چکش تخریب 11 کیلویی
برای تخریب های سبک از قبیل تخریب دیوار و کاشی و سرامیک و ... چکش تخریب 6 تا 8 کیلویی
و برای انواع سوراخکاری بر روی دیوار از بتن کن های سه و دو کاره استفاده نمایند.
مخاطبان عزیز می توانند جهت دریافت مشاوره برای خرید انواع بتن کن و چکش تخریب برقی با ما تماس بگیرند.