توضیحات اجمالی در خصوص چکش تخریب و انواع آن

در این مقاله سعی داریم ضمن آشنایی با ویژگی های کلی چکش تخریب و انواع آن، چکش تخریب های بین 15 تا 20 کیلویی برندهای مختلف را مورد بررسی قرار دهیم. از این رو این مقاله   در حال تکمیل شدن خواهد بود.
چکش های برقی  به صورت کلی به دو دسته بتن کن ها و چکش تخریب ها تقسیم می شوند. به آن دسته از چکش های برقی که تنها قابلیت تخریب کردن دارند و اصطلاحا چکش برقی تک کاره هستند چکش تخریب برقی اطلاق می شود. چکش تخریب ها به لحاظ وزن و سیستم درونی به مدل های مختلف تقسیم می شوند. چکش تخریب ها به صورت کلی به دو دسته چکش تخریب روغنی و چکش تخریب گریسی تقسیم می شوند که این ویژگی از وزن های 15 کیلوگرم به بالا قابل تفکیک است. چکش تخریب ها به لحاظ وزن بندی، از وزن 3 کیلوگرم تا 32 کیلوگرم دسته بنده شده اند که هر کدام متناسب با فضا و نوع تخریب دارای کاربردهای خاص خود هستند.
سیستم داخلی چکش تخریب ها به این ترتیب عمل می کند که با ورود جریان برق به قسمت استاتور یا بالشتک دستگاه روتور یا آرمیچر شروع به گردش کرده و به واسطه دنده و شاتون، پیستون اصلی را داخل سیلندر به حرکت می اندازد. حرکت پیستون اصلی در داخل سیلندر سبب ایجاد مکش در قسمت ضربه زن دستگاه شده و به این وسیله پیستون ضربه زن دستگاه شروع به ضربه زدن به قلم می کند و تخریب به این شکل اتفاق می افتد.
 

مقایسه انواع چکش تخریب 15 تا 20 کیلویی

همانطور که قبلا اشاره شد چکش تخریب های 15 تا 20 کیلیویی، دارای سه ویژگی روغنی/گریسی ، وزن و برند هستند. از این رو انواع چکش تخریب های هر برند را تک به تک مورد بررسی قرار می دهیم.
 

 

 چکش تخریب 17 کیلویی ان ای سی مدل 1770 جدید

چکش تخریب 17 کیلویی ان ای سی مدل 1770 دارای سیستم ضربه زن گیریسی است. قدرت تخریب چکش برقی 1770 NEC معادل 65 ژول است که برای تخریب های سنگین و نیمه سنگین مناسب می باشد.
بزرگترین حسن این دستگاه توان کار طولانی آن است. یعنی کاربر می تواند زمانی طولانی با این دستگاه به صورت یکسره کار کند. کیفیت قطعات به کار رفته در آن سبب شده تا میزان هزینه نگهداری دستگاه بسیار پایین بیاید. شرکت ان ای سی برای چکش تخریب 17 کیلویی مدل 1770 جدید، یک سال گارانتی پیش بینی کرده که شامل سوختگی آرمیچر (روتور) و بالشتک (استاتور) دستگاه می شود. مجموعه سهند ابزار این دستگاه را به پیمانکاران و شرکت هایی که کارهای دائمی و پرفشار دارند پیشنهاد می دهد.
همراه با دستگاه 2 عدد قلم تیز و تخت و همچنین یک جفت ذغال و یک قوطی کوچک گیریس عرضه می شود. کیف این محصول فلزی می باشد.

 

چکش تخریب 17 کیلویی رونیکس مدل 2814

چکش تخریب 17 کیلویی رونیکس مدل 2814 مجهز به سیستم ضربه زن گیریسی است. قلم خور این چکش برقی به وسیله 6 عدد فنر و پیچ آلن به قسمت ضربه زن دستگاه متصل است که سبب می شود میزان قابل توجهی از استهلاک دستگاه کاسته شود. قدرت تخریب چکش برقی رونیکس مدل 2814 بنا به اظهار شرکت رونیکس 45 ژول می باشد. همچنین شرکت رونیکس وزن دستگاه را در کاتالوگ های خود حدود 14 کیلوگرم ثبت کرده است اما در کل به این تیپ چکش برقی اصطلاحا چکش تخریب 17 کیلویی گفته می شود.این دستگاه به مدت 12 ماه تحت گارانتی شرکت رونیکس می باشد.
بزرگترین ویژگی چکش تخریب 17 کیلویی رونیکس مدل 2814 کیفیت بالای قطعات مصرفی آن و هچنین خدمات پیکی رایگان در سطح تهران می باشد. به صورتی که در صورت بروز ایراد برای دستگاه، شرکت رونیکس پیک خود را برای ارسال دستگاه به تعمیرگاه اعزام خواهد کرد و این امر تا پایان زمان گارانتی معتبر است. مجموعه سهندابزار این دستگاه را برای پیمانکاران و شرکت هایی که خدمات پس از فروش برای آن ها از اولویت بالایی برخوردار است پیشنهاد می دهد.
متعلقات به دستگاه یک عدد قلم تیز و یک عدد قلم تخت به همراه یک جفت ذغال و یک بسته کوچک گیریس می باشد. کیف این مدل چکش برقی از پلاستیک فشرده ساخته شده است.

 

چکش 15 کیلویی آروا مدل 5252

چکش تخریب 15 کیلویی آروا مدل 5252 دارای متور قدرتمند 1500 وات است. این دستگاه با وجود وزن کم دارای قدرت تخریب 50 ژول است که به کاربر این اجازه را می دهد تا با این دستگاه تخریب های سنگین و نیمه سنگین را در مکان هایی که تعادل و یا فضا کم است به راحتی انجام دهد. بر روی دسته این دستگاه سیستم ضد لرزش با کارایی بالا قرار دارد که سبب می شود کاربر با راحتی بیشتری کار کند. سیستم ضربه زن دستگاه گیریسی می باشد. بنابراین میزان گریس دستگاه توسط کاربر باید هر یک ماه کاری چک شود. البته قابل ذکر است که شرکت آروا در کاتالوگ خود این چکش برقی را با عنوان چکش تخریب 17 کیلویی معرفی کرده است اما به صورت کلی به این مدل دستگاه با قدرت موتور 1500 وات، چکش تخریب 15 کیلویی گفته می شود. شرکت آروا برای این مدل چکش برقی 12 ماه گارانتی پیش بینی کرده است.
بزرگترین ویژگی چکش تخریب 15 کیلویی آروا وزن کم و در مقابل قدرت بالای تخریب آن است. از این رو مجموعه سهندابزار این مدل چکش برقی را به مغنی کاران و سازندگان ساختمانی پیشنهاد می دهد.
متعلقات به دستگاه یک عدد قلم تیز، یک عدد قلم تخت، یک جفت ذغال و یک بسته کوچک گیریس می باشد. کیف این مدل چکش برقی از جنس پلاستیک فشرده می باشد.
 

چکش تخریب 17 کیلویی صدرا مدل SA-1916

چکش تخریب 17 کیلویی صدرا مدل 1916 دارای سیستم ضربه زن گیریسی است با این تفاوت که قسمت قلم خور آن مجهز به سیستم روغنی میباشد. این مدل چکش برای عملکرد ضربه زن چکش تخریب، سیستم گیریسی به خاطر قدرت تخریب بالا و برای عملکرد قسمت قلم خور دستگاه، سیستم روغنی به خاطر پایین آوردن میزان استهلاک استفاده می کند. قدرت موتور این چکش تخریب 1600 وات است که توانایی تخریب با قدرت 45 ژول را دارد. شرکت صدرا برای ابزار برقی خود 12 ماه گارانتی پیش بینی کرده است.
از بزرگترین ویژگیهای این چکش تخریب قیمت بسیار مناسب آن نسبت به سایر برندها می باشد. همچنین کیفیت کلی دستگاه در مقایسه با قیمت آن بسیار بالاست. مجموعه سهندابزار این چکش تخریب را به عزیزانی که قصد ساخت و ساز ساختمانی دارند پیشنهاد می دهد.
متعلقات به دستگاه 2 عدد قلم تیز و تخت به همراه یک قوطی کوچک گیریس نسوز می باشد. کیف دستگاه از پلاستیک فشرده ساخته شده است.
 

چکش تخریب 17 کیلویی آنکور مدل DH7

برند آنکور به صورت کلی از زیر مجموعه های شرکت پی ام می باشد. چکش تخریب 17 کیلویی آنکور مدل DH7 دقیقا مشابه چکش تخریب شرکت ماکیتاست که مجهز به موتور 1500 وات است. قدرت تخریب این مدل چکش برقی 45 ژول است. از این رو این مدل چکش تخریب برای تخریب های نیمه سنگین کارایی دارد. سیستم ضربه زن این مدل چکش برقی، گیریسی است از این رو دارای قدرت تخریب واقعی 45 ژول می باشد. شرکت پی ام برای محصولات خود با برند آنکور یک سال گارانتی قرار داده است و این گارانتی شامل تمام ابزار برقی با برند آنکور می شود.
از بزرگترین ویژگی های چکش تخریب 17 کیلویی آنکور می توان به قیمت مناسب و قدرت تخریب بالای این دستگاه اشاره کرد. مجموعه سهندابزار به افرادی که نیازبه خرید چکش تخریب 17 کیلویی دارند و توان مالی متوسطی جهت خرید ابزار دارند این دستگاه را پیشنهاد می دهد.
متعلقات به دستگاه دو عدد قلم تیر و تخت و یک قوطی گیریس نسوز می باشد که همراه با چکش برقی درون جعبه فلزی قرار داده شده اند.
 

چکش تخریب 16 کیلویی آنکور مدل 65A

چکش تخریب 16 کیلویی آنکور مدل 65A از جکله معروف ترین چکش تخریب هایی است که سیستم ضربه زن آن روغنی می باشد. این مدل چکش تخریب دارای موتور 1240 واتی است که توانایی تخریب با قدرت 40 ژول را دارد. چکش تخریب روغنی آنکور از برندهایی است که تحت پوشش شرکت پی ام می باشد و دارای 12 ماه گارانتی شرکت پی ام است. این مدل چکش ترخیب برای تخریب های نیمه سبک طراحی شده است. تخریب هایی نظیر تخریب سقف، تخریب بتن با ضخامت کم و ... .
بزرگترین ویژگی چکش تخریب 16 کیلویی آنکور قیمت بسیار مناسب آن می باشد که این مدل چکش تخریب را در زمره ارزانترین چکش تخریب ها قرار داده است.
متعلقات به دستگاه 2 عدد قلم تیز و تخت به همراه آچار آلن می باشد. این چکش تخریب درون جعفه فلزی به مشتریان عزیز عرضه شده است.
 

چکش تخریب 15 کیلویی تاپ لاین رونیکس مدل 2815T

چکش تخریب 15 کیلویی رونیکس مدل 2815T به لحاظ ظاهری و نوع کارکرد کاملا شبیه به چکش تخریب 15 کیلویی آروا مدل 5252 است. این چکش تخریب مجهز به موتور قدرتمند 1500 وات است که توانایی ایجاد قدرت تخریب 50 ژول را دارد. این مدل چکش تخریب به دلیل وزن پایین و قدرت بالا، به کاربران این اجازه را می دهد تا بتوانند در زوایای مختلف به راحتی با این دستگاه کار کنند. سیستم ضربه زن چکش تخریب 15 کیلویی رونیکس مدل 2815 گریسی است و از این رو میزان قدرت بالایی را ایجاد می کند. شرکت رونیکس برای چکش تخریب های خود 12 ماه ضمانت در نظر گرفته است. همچنین شرکت رونیکس در داخل تهران برای گارانتی ابزارآلات خود سرویس رایگان در نظر گرفته است.
از ویژگی های چشم گیر دستگاه می توان به قدرت بالای تخریب در کنار وزن پایین دستگاه اشاره کرد. همچنین برروی چکش تخریب 2815 رونیکس دسته ضد لرزش نصب شده تا کمترین لرزش به کاربر منتقل شود. مجموعه سهندابزار این مدل چکش تخریب را برای پیمانکاران و ساختمان ساز هایی که توانایی مالی دارند پیشنهاد می دهد.
متعلقات همراه دستگاه، دو عدد قلم تیز و تخت، یک جفت ذغال یدکی، یک بسته کوچک گریس نسوز داخل کیف پلاستیکی BMC می باشد.
 

چکش تخریب 16 کیلویی هیوندای مدل HP1546H-DH

یکی از برندهای معروف و به نام در بازار امروز ابزار ایران ابزارالات برقی هیوندای است. چکش تخریب 16 کیلویی هیوندای طرح چکش تخریب 1304 ماکیتای ژاپن است به صورتی که تمام قطعات این دستگاه با نمونه ژاپنی آن قابل تعویض است. بر روی چکش تخریب 16 کیلویی هیوندای موتور قدرتمند 1500 وات قرار داده شده است که سبب ایجاد قدرت تخریب 46 ژول می شود. سیستم ضربه زن این دستگاه از نوع گریسی بوده و همین موضوع سبب می شود تا این دستگاه برای تخریب های سنگین و نیمه سنگین همچون تخریب سقف ، تخریب بتن ها با ضخامت کم و ... مناسب باشد. شرکت هیوندای برای چکش تخریب های خود 12 ماه گارانتی پیش بینی کرده است و در این مدت به مشتریان خود خدمات می دهد.
ویژگی بارز چکش تخریب 15 کیلویی هیوندای قطعات به کار رفته در آن است که همگی دارای کیفیت بسیار بالایی هستند. مجموعه سهندابزار ، این دستگاه را به پیمانکاران حرفه ای و کسانی که کار سنگین دارند پیشنهاد می دهد. به همراه چکش تخریب 15 کیلویی 2 عدد قلم تیز و تخت ، گریس نسوز و یک جفت ذغال عرضه می شود.
 

چکش تخریب 16 کیلویی توسن مدل 6016DH

وزن چکش تخریب توسن مدل 6016DH توسط شرکت توسن با دو عدد 16 و 17.5 معرفی شده است. در هر صورت چکش تخریب 16 کیلویی توسن مجهز به موتور 1900 وات است. این چکش در هر دقیقه 1300 ضربه با قدرت تخریب 41 ژول واقعی به قسمتی که قرار به تخریب آن است وارد می کند. سیستم ضربه زن این دستگاه گریسی می باشد و از این رو برای تخریب های نیمه سنگین همچون تخریب های سقف ، تخریب جداول بتنی و ... مناسب می باشد. چکش تخریب 16 کیلویی توسن مجهز به دسته ضد لرزش است که سبب می شود کمترین میزان لرزش به کاربر وارد شود. از این رو برای انجام کارهای طولانی مدت مناسب می باشد.
از ویژگی های بسیار مهم این دستگاه کیفیت بالای اورینگ و پکینگ پیستون ، کیفیت بالای آرمیچر و بالشتک و همچنین دنده های مرغوب آن است. همچنین خدمات پس از فروش شرکت توسن از دیگر ویژگیهایی است که برای انتخاب یک دستگاه مناسب تاثیر گذار است. مجموعه سهندابزار این دستگاه را به کسانی که خدمات پس از فروش برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است پیشنهاد می دهد.
متعلقات چکش تخریب 16 کیلویی توسن عبارتند از : یک عدد قلم تیز ، یک عدد قلم تخت ، یک جفت ذغال ، یک بسته کوچک گریس که همگی داخل کیف پلاستیکی BMC می باشند.